Ha Long Bay

Chtěli byste cestovat, ale zároveň si odpočinout s drinkem v bazénu, dobře se najíst, načerpát nové zážitky, vědomosti, Vietnamskou kulturu a o nic se nestarat? Pak byste měli zvolit okružní jízdu po Ha Long Bayi se společností Indochina Junk.

Indochina Junk byla vůbec první společnost, která měla povolení jet do zátoky Bai Tu Long Bay a díky nárůstajícímu turismu, založila organizaci “For the green Ha Long bay”, která se stará o životní prostředí a o to, aby krásy Ha Long Baye nebyly zaplaveny odpadem. Indochina Junk měla i nejlepší hodnocení na TripAdvisoru, proto jsme neváhali a vybrali si zrovna tuto společnost, se kterou jsme měli možnost navázat spolupráci. O tom, jak se nám podařilo oslovit zrovna tuto společnost se dozvíte na Honzy stránkách.

Zátoku Ha Long Bay tvoří kolem 2 000 skalnatých ostrůvků. Její krása je tak oslňující, že jí dokonce od roku 1994 najdete na seznamu UNESCO a řadí se mezi sedmí přírodní div světa.

DEN 1.

Náš zájezd trval celkem 3 dny. Ráno v 7:30 nás vyzvedla limuzína a odvezla nás z Hanoie za 4 hodiny do přístavu Hon Gai, kde jsme se nalodili na loď jménem Dragon Legent ( Ha Long Bay znmená místo, kde se drak zanořuje do moře, místní obyvatelstvo věří této pověsti, proto se naše loď jmenuje “Dračí Legenda” ). Hned u přístavu se nás ujal průvodce z Indochina Junk, který mluvil skvěle anglicky a dal nám číslo naší lodě. Od této chvíle jsme se nemuseli už o nic starat.

Na naší loď se přejíždělo menším převozem a všichni jsme museli nosit záchrané vesty. My s Honzou jsme se to snažili sabotovat, ale pravidla jsou pravidla, a tak jsme nasadili vestu a plní očekávání vyhlíželi naší loď, protože jsme ani jeden nevěděli, která to z toho množství vůbec je.

Hned jak jsem jí uviděla, byla jsem překvapená z toho jak je krásná a velká. Při nastupování na palubu nás přivítala usměvavá posádka s uvítacím drinkem v ruce a pak jsme pokračovali do jídelny, kde jsme měli krátkou přednášku o Halong Bayi a dostali klíče od pokoje, kam jsem se těšila ze všeho nejvíc.

Jakmile jsem otevřela dveře, cítila jsem se jako v pohádce. Předemnou se rozzářil prosklený pokoj, s panoramatami na Halong Bay. Radši Vám ukážu fotky, ať víte o čem mluvím.

No není to nádhera? Ta vana na mě udělala dojem! Celý den jsem si jí chtěla dát, jenže jsme měli tak nadupaný plán, že jsme padli vyčerpáním a dostala jsem se do ní až druhý den.. Jak jste na tom Vy? Dáváte přednost vaně nebo sprše?

Pro ty, co mají už během cesty z Hanoie hlad, doporučuji nic nejíst a počkat si na oběd,  protože to stojí za to! Když nepočítáte tu nádhernou přírodu, kterou jste obklopení, nosí Vám číšníci na stříbrném podnose sedm různých pokrmů ze všech částí Vietnamu. Já dostala speciálně připravené menu pro vegetariány, a pokud kdokoliv má nějakou alergii nebo je na dietě, pro kuchaře to není překážkou. Vždy jsou natolik tolerantní a starají se o maximální spokojenost zákazníka, že připraví speciální menu pro všechny nevšežravce.

Po obědě jsme přejeli z přístavu Hon Gai do areálu Mua Hoa, kde jsme měli možnost si vypůjčit kajak a zaplavat si v moři. Bylo to tak strašně uklidňující pádlovat v této krajině, všude zpívají ptáci, okolo Vás plavou (neškodné) medúzy a vy koukáte na hornaté ostrůvky. Pokud hledáte klid na duši, najdete ho stoprocentně tady.

Dalším bodem na seznamu byl kurz vaření. Bylo to super, naučili jsme se rolovat a připravovat tradiční jarní závitky. Já jsem dostala vegetariánskou směs, kterou jsem si sama zarolovala a snědla.

Závitky jsme dostali jako předkrm a poté jsme se přesunuli na palubu, kam už nám nosili číšníci sedmichodovou večeři. Byla to asi moje nejromantičtější večeře, jakou jsem kdy zažila. V dáli se o hladinu blyštila světla z ostatních lodí, naproti mně seděl Honza a do toho jsme měli možnost ochutnávat vietnamské speciality.

Kdo nebyl po celém dnu unavený, mohl se zúčastnit nočního lovu olihní. Já toho příznivce nejsem, protože chycené olihně se dávaly do kbelíku a nevypouštěly se zpět do moře, takže jsem se modlila, aby Honza nic nechytil – mé modlitby byly vyslyšeny..

DEN 2.

Druhý den jsme začali hned časně z rána rozcvičkou ve formě Tai Chi. Určitě doporučuji vyzkoušet, na mě to z celého programu udělalo největší dojem, nevím jestli díky tomu, že se ho účastnil Honza a mě bavilo se koukat, jak je soustředěný a dělá lehké ladné pohyby (Dokonce byl i oblečený jako profík! Než vůbec přišel náš Tai Chi “guru”, chodili za nim naši spoluúčastníci zájezdu a ptali se ho, kdy už začne předcvičovat..) nebo kvůli tomu, že jste přitom poslouchali relaxační hudbu a pozorovali probouzející-se krajinu Halong Baye..

Před snídaní jsem si skočila na půl hoďky do fitka. Byla to malá otevřená venkovní místnost s pár stroji. Stejě mě to ale bavilo, nestává se mi moc často, že bych mohla cvičit a přitom koukat do moře.

Snídaně byly formou švédského stolu a našli jste tam téměř všechno. Od tradiční vietnamské polívky Pho Bo po croissanty a müesli.

Naší první zastávkou druhého dne byla návštěva rybářské vesnice Vung Vieng, kam jsme přejeli na malých dřevěných loďkách. Vesničky na vodách v celém Halong Bayi jsou také součástí programu “For the green Halong Bay”, takže když jezdí místní lidé na loďkách, mají s sebou síťky kterými nabírají odpad a dvakrát týdně přijede loď, co odpad odváží na smetiště.

Naší další návštěvou byla perlová farma. Dostali jsme přednášku o tom, jak místní lidé zpracovávají perly, což bylo strašně zajímavé. Jedná se v podstatě o umělé vytvoření perly přírodní cestou. Nejprve lidé vysekají z ústřičné skořábky kuličku, kterou obalí ústřičnou membránou a vloží do živé ústřice, která to díky membráně na 95% přijme. V průběhu času pak zbarví kuličku do perleťova a následně se perly využijí pro výrobu šperků, které je možno zakoupit přímo na místě. Ceny náhrdelníků začínají cca na 2 000 Kč.

Ještě před oběděm na pláži jsme se šli podívat do jeskyně Thien Canh Son. Od našeho průvodce jsme se dozvěděli, že před miliardou let bylo vše, co vidíme pod vodou. Poté byly jeskyně objeveny místními rybáři a francouzskými dobrodruhy a dokonce v některých z jeskyň byly nalezeny pravěké nástroje a malby. Byla jsem ohromená tím jak je naše země nepředvídatelná a dělá si co chce.

BBQ na pláži byla příjemná změna od jídla na palubě. Pro ty, co milují plody moře, grilované maso a ryby si přišli na své, já jsem dostala plno zeleniny, tofu, houby a rýži.

Po návratu na palubu jsme si mohli vybrat, či půjdeme na kajak nebo strávíme odpoledne u bazénu s drinkem v ruce. My si vybrali tu druhou možnost a spojili to s barmanskou show, která se konala při západu slunce na palubě.

Příprava panáku, co chutnal jako Pho Bo.

Při naší poslední večeři jsme měli možnost se vidět s šéfkuchařem, když nám přinesl slavnostně ukázat sochu draka, kterou vyřezal z dýně jako projev úcty k nám. ( Abyste se mohli stát šéfkuchařem pro Indochina Junk, musíte být certifikovaným kuchařem a zároveň i složit zkoušku z přípravy a aranžmá jídla, v překladu – kdo nevyřeže draka z dýně, nemá šanci..) Večerní program byl na nás, kdo chtěl, mohl jít opět lovit olihně nebo si vychutnávat sklenku vína na palubě a poslouchat posádku, jak hraje a zpívá vietnamské písně.

DEN 3.

Náš poslední den se toho moc nedělo. Ráno byla opět půlhodinka Tai Chi, snídaně a pak se šlo balit. Ještě předtím, než jsme opustili loď, jsme dostali oběd a rozloučili se s posádkou.

Než jsme se dojeli stejnou limuzínou do Hanoie, zastavili jsme se ve vesnici Yen Duc. Někteří z turistů si zarezervovali noc v této tradiční vesnici (mně to přišlo až moc tradiční, spíše uměle zachovávané, proto jsme se s Honzou shodli na tom, že pravý divoký život je v uličkách Hanoie ).

Ve vesničce jsme měli hodinovou zastávku a možnost shlédnout slavné vodní loutkové divadlo. Upřímně mě víc než představení o vietnamském zemědělství bavilo přemýšlet nad tím, jak celé divadlo funguje a že umělci, co to dělají jsou doopravdy šikovní. Byla to příjemná zastávka, která udělala tu správnou konečnou tečku za našim výletem se společností Indochina Junk.

Na závěr bych chtěla říct, že to bylo zase úplně jiné cestování, než na jaké jsme byli doposud zvyklí. Bydleli jsme v luxusní kajutě, jedli 7 chodů k obědu a večeři a následovali již připravený celodenní program. Moc jsme si to užili a odpočinuli si, proto velké díky patří Indochina Junk za nezapomenutelné zážitky!

Teď už se ale zase těšíme na naší další akční dovolenou v Malajsii!

Co máte radši Vy? Dovolená all inclusive v hotelech, wellness nebo akční cestování, kdy občas spíte na zemi a snažíte se ušetřit na jídle?